Monday 29 July 2013

kELAte Bercakap DilUar


Teringat lak pengalaman  aku mase jadi Fasilitat0r Pr0gram Permata Pintar di UKM ,bangi tahun lepas...

Ash kawan aku dari J0h0r, s0 dye slalu blur jer bila kami geng2  yang kecek klate ni bercakap.. Jadi dye pun mtk t0l0ng aku ajar dye Kecek klate..

antara yang ASh sempat blajar-

1) c0keng-mase makn aym, keras gile k0t..then aku kate la KERAH C0KENG aye ni( kerasnye aym ni)
Ash pandang aku cam pandang alien je..c0keng ni slalunya di gunakan sbgai ayt lengkap iaitu "mapuh kerah c0keng mung"... pas2, ASH jadikan mapuh kerah c0keng tu sbgai ayt peberet dye..

nak dijadikan cerita, budak2 berlari2 turun tangga, aku pun cam risau la tkut dy0rg jatuh. 

 aku pun terus jerit " eh, awak nak g mane GADUH2 ni? ".

then budak2 tu pandang aku semacam je," kak tie, mane ade kami  gaduh, el0k je ni ha"..
hihihi...KL ni Mek Yah wei, silalah ubah standard sikit..

dkt tmpat makan, ade tebing yang agak tinggi, budak2 yg aku jaga suka sgt jalan tepi tebing tu..

dgn pnuh kasih syg aku pun ape lagi 
" kak tie nak ingatkan semua, jgn jalan BIRA tebing tu.. nanti jatuh, Kak Tie gak susah" 
  hah??? BIRA tu ape kak tie??
 ( bengek la Mek Yah .. KL Ni we...ape BIRA2, tepi lah))) 

then yang paling lawak ialah, semasa aktiviti LDK..
ade s0rg fasi yg asal Klate yng handle..

selambe je dye bagi arahan, 
" 0ke, semua PECAK kasut sebelum masuk ye"

then, habis ternganga semua makhluk yg ade..

lepas tu dye pun k0n0n2 la nk kaver balik 
" maksud abg, semua PECAT kasut"..

hahahahha.. semua dah tergelak..

RUPENYA PECAK/ PECAT, TEtap bunyinyer DARAT HILIR gak..
ayt yang betul ialah

" 0ke, semua buke kasut sebelum masuk yea"..

t0 semua yg kecek klate cam aku,  bila Di luar, tulung la ejah sikit bahase kite.. xdak la BED00H LALU sngat..  hehehehe...

memalukan, tp 1 pengalaman berharga.. 









2 comments: