Wednesday 17 July 2013

BerAMAL jARIAH..






Mase sekolah dulu, cekgu2 & ustazah selalu kate, kalau xmapu hulur duet, JUST SMILE!!  
  
lepas tu , 

Tanpa belas kasihan kawan sebelah aku cakap
" awak muka masam, mane boleh smile".. ( terguris i )

 Bila dah besar, dah nak jadi cekgu 
( insyaALLAH) , aku cube terapkan cara simple tuk bersedekah pada anak murid yang berbagai warna kulit, tapi masih 1 agama.. 
( ALHAMDULILLAH)..


Bila masuk kelas, aku selalu puji diri sendiri dpn murid.. (hehehehe)


 aku suka bagi contoh camni , " cikgu dulu kalau kawan cikgu xbawak duet, cikgu slalu kongsi makanan cikgu dgn kawan cikgu". kalau schoolmate aku dgr, mst meluat sbb aku slalu mtk mknan dy0rg, k0ngsi jrg2..ha3..





kadang2 aku ckp, " cikgu kalau tgk 0rg mtk sedekah, cpt2 cg bg duet, xbnyk, kdg2  seringgit, kdg2 50sen.. sbb tu cgu pandai, blh jadi cgu..awak kalau nak pandai mcm cg, jgn kedekut tau...


and guess what,

 bulat2 anak murid aku pecaya, tambah2 yang darjah 1 & 2.. kalau yang dah besar susah sikit la nak pecaya.. ( muahahahaha)



nak bersedekah dgn mudah??? 
here we goooo.... 





No comments:

Post a Comment